Ketahui kenapa lemak hanya terkumpul di bahagian tertentu sahaja dan cara atasinya






Sains telah diteliti dan dibuktikan dan ditakrifkan 6 jenis obesiti disebabkan oleh pelbagai faktor. Membaca artikel ini dan Cari kumpulan yang anda digolongkan, dan bagaimana untuk mengatasi masalah obesiti








Sains telah diteliti dan dibuktikan dan ditakrifkan 6 jenis obesiti disebabkan oleh pelbagai faktor. Membaca artikel ini dan Cari kumpulan yang anda digolongkan, dan bagaimana untuk mengatasi masalah obesiti

1. Jenis ini adalah paling lazim berlaku di dunia. Ia berlaku disebabkan oleh makan secara berlebihan dan pengambilan gula berlebihan. Untuk menyelesaikan masalah ini, anda perlu membuat perubahan dalam diet anda, mengurangkan jumlah makanan, minimumkan kuantiti gula dan bersenam sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari.


2. Jenis obesiti ini adalah disebabkan oleh tekanan, kebimbangan dan kemurungan. Mereka mempunyai amalan pengambilan gula secara berlebihan. Perkara terbaik yang perlu dilakukan adalah mengawal tekanan anda dan hindarkan tekanan melalui aktiviti fizikal.

3. Obesiti jenis ini adalah paling biasa di kalangan wanita yang  melalui fasa menopaus dan wanita yang mengalami ketidakseimbangan . Perkara yang paling penting adalah elakkan berada salam posisi duduk terlalu lama, merokok dan minum alkohol. Anda di galakkan melakukan senaman angkat berat.

4. Orang yang mempunyai perut yang kembung seperti  belon, di mana lemak banyak terkumpul di bahagian ini. Biasanya terjadi di kalangan orang-orang yang mengambil alkohol, mempunyai masalah psikologi atau masalah pernafasan.

5. Obesiti Ini kebanyakannya adalah diwarisi secara genetik . Ia berlaku semasa mengandung dan orang yang mengalami bengkak kaki. Penyelesaiannya adalah dengan senaman yang banyak melibatkan kaki seperti joging, berlari dan menaiki tangga.

6.Jenis obesiti ini biasanya terjadi kepada badan yang pernah aktif suatu ketika dahulu. Kunci untuk menghapuskan lemak ini adalah jangan berlapar ataupun jangan biarkan perut kosong terlalu lama. Makanlah ikut waktu yang betul kerana badan boleh mempercepatkan metabolisme dan membakar lemak dengan cepat.


Anda yang mana satu ?

1 ? 3 ?

Jom bertindak sekarang!

Semoga Bermanfaat~

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test