Rawatan Semulajadi Kanser Dengan Jus Belalai Gajah


Kebiasannya , jika hujung minggu saya akan training marathon waktu pagi atau petang dalam 2-3 jam macam tu. Waktu EMAS macam tu memang saya akan training habis-habisan sebab waktu training macam inilah anak-anak akan di jaga oleh encik suami. Hehehe

One day, dalam bulan lepas semasa saya joging, saya lepak kat satu kedai di Taman Layang-Layang Kepong. Di situ ada seorang kakak dalam umur awal 40-an macam tu berniaga air dan dalam masa yang sama ada menanam pokok belalai gajah di dalam pasu untuk di jual. Saya tanyalah kenapa nak jual? Dia pun ceritalah pengalaman sahabat karib dia yang amalkan jus belalai gajah sebab di diagnos mengalami kanser payudara tahap 4 waktu itu. And she survives from breast cancer dengan mengamalkan pengambilan Jus belalai Gajah selama 6 bulan. Ya Allah. Biasanya saya dengar kat FB sahaja tentang Cancer  survivor ni. Tapi bila dengar sendiri secara life tentang khasiat jus belalai gajah terhadap cancer survivor ni, balik rumah terus saya baca journal tentang Khasiat Belalai Gajah atau nama saintifiknya Clinacanthus Nutans (Burm.F.) . Memang ramai yang amalkan jus belalai gajah ni untuk rawatan semulajadi.


Cara2 kegunaan daun belalai gajah @ Sabah snake grass mengikut stage penyakit :

·         Stage 1 : 30 daun setiap hari
·         Stage 2 : 50 daun setiap hari
·         Stage 3 : 100 daun setiap hari
·         Stage 4 : 150 – 200 daun setiap hari 


*Jika pesakit sudah beransur sembur, kurangkan penggunaan daun tersebut


Cara-Cara Membuat Jus Belalai Gajah

1. masukkan setengah @ satu cawan air dalam blender
2. masukkan 2 @ 3 ice cube jika suka
3. tambah setengah biji @ 1/4 jus lemon
4. masuk daun belalai gajah yang sudah dibersihkan mengikut stage seperti diatas. Elak basuh dgn air paip
5. Masukkan sebiji apple hijau yang sudah dibuang kulit dan biji dan di potong 8
blend halus dan terus diminum
6. Jangan dibiarkan lebih dari 5 minit kerana khasiatnya akan hilang
7. Jika badan terasa sejuk campurkan sedikit hirisan halia
8. Paling cepat berkesan jika diminum jam 4 pagi

*Semasa minum jus belalai gajah ini haruslah sedikit berpantang dengan makanan2 ini seperti gula atau makanan yang ada gula, madu, ikan kembung, 7 angled fish, ray fish, daging ayam, daging itik, keladi, beras pulut, butter atau planta, durian, sarang burung, ginseng atau mana2 herba2 lain. Cuba berpantang sementara untuk melihat hasil dari daun belalai gajah.


  Selain dari daun belalai gajah, betik, biji aprikot, serai atau apa saja jenis sayur mentah dan buah2an boleh merawat penyakit KANSER. Besar kejadian Allah SWT bukan. Banyak khasiat dari sayur-sayuran dan buah-buahan yang kita tidak tahu kehebatannya boleh merawat penyakit merbahaya. 

Saya harap info ini bermanfaat bagi orang yang memerlukan dan sedang mencari ikhtiar untuk menyembuhkan penyakit kanser. Anggaplah penyakit ini sebagai ujian supaya kita lebih DEKAT dengan Pencipta kita. Ujian adalah tanda Allah sayang pada kita. 


Selain daun belalai gajah, ada 1 lagi makanan semulajadi yang sangat baik untuk melawan kanser iaitu soya. 

Tahukah anda kebanyakan jenama soya di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses? Alkohol ini menyebabkan isoflavones didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavones ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. 

Salah satu perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya shaklee dibasuh dengan menggunakan air. 

Jadi kalau ada yang kata makan soya punca kanser, memanglah betul sebab soya yang dah dibasuh dengan alkohol dan diproses dah tiada khasiat isoflavones . Berbeza dengan ESP Shaklee. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya. 


Apabila mendapati bahawa risiko kanser payudara wanita Asia adalah jauh lebih rendah berbanding wanita Asia-Amerika , saintis mula mencari penjelasan yang Kebanyakan orang di negara-negara Asia yang makan lebih banyak produk soya berbanding orang di negara-negara Barat. Penyelidik percaya bahawa bahan kimia tertentu dalam kacang soya yang dikenali sebagai isoflavon mampu menurunkan risiko kanser. 


Isoflavones menghalang pertumbuhan sel-sel kanser.
-Kedua-dua isoflavon utama yang terdapat dalam kacang soya dan produk soya adalah genistein dan daidzein.
-Dalam banyak kajian, genistein telah menunjukkan dapat menghalang pertumbuhan sel-sel kanser , terutamanya mereka yang ada kanser payudara, prostat , kolon, dan kulit. 
-Daidzein telah menunjukkan sama efek anti-kanser .
-Galakkan anak-anak perempuan muda, cucu-cucu anda, dan anak saudara perempuan untuk makan produk soya , kerana isoflavon mampu mencegah kanser payudara dari awal.
- Pencegahan awal boleh dimulakan dari awal jika kita mempunyai 'family history' berkaitan kanser.



Kenapa ESP Istimewa ?










Satu lagi fakta best, Shaklee merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein  berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah  dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an.  Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah  membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein  soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka  panjang..

Satu canister ESP harganya RM150. Kalau anda rasa mahal, anda boleh jadi ahli shaklee untuk mendapat penjimatan sehingga 20% ke atas pembelian semua produk Shaklee. 

Jangan risau, ahli tak semestinya kena menjual, join untuk makan sendiri pun dah cukup berbaloi, dapat nikmati harga ahli yang jauh lebih murah dan dapat consultation seumur hidup daripada saya. Kalau join bulan ni sehingga Oktober 2015 pula, anda boleh dapatkan VITALEA SECARA PERCUMA. Jimat RM88.75 dan dapat harga ahli pula tu. Berganda-ganda jimat!





Untuk mencuba produk ini atau mendaftar sebagai ahli, boleh hubungi saya di sini :











sumber :
1)  http://www.pcrm.org/health/cancer-resources/diet-cancer/nutrition/how-soy-isoflavones-help-protect-against-cancer
2) http://adanaberkat-petuaideadanpandangan.blogspot.my/2014/01/khasiat-daun-belalai-gajah-pengalaman.html
3. http://www.mamafaiz.com/

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

1 comment:

  1. Alhamdulillah sy dah lama amalkan esp shklee. Semoga sy dpt khasiat soya utk melawan kanser dgn mengamalkan esp shklee. Thnks infonya. ^_^

    ReplyDelete

test