7 Idea Cara Menenangkan Anak



Selalunya, anak yang sedang marah atau mengamuk adalah di sebabkan kurangnya perhatian dari orang dewasa. Terutama sekali ibu dan bapa. Tenaga kemarahan mereka haruslah di salurkan ke arah yang lebih selamat supaya dapat meredakan perasaan marah dan kurangkan tenaga yang terkumpul di dalam badan.



Yang kedua, kurangnya sentuhan . Maksud kurang sentuhan di sini, bukannya kita selalu kena belai mereka. Tidak! Tapi, ambil tahu tentang apa yang mereka sedang buat. Contohnya, ketika mereka sedang sibuk bermain lego, cubalah untuk ambil tahu selang 15-20 minit sekali walaupun kita sedang sibuk memasak. Berbual dengan mereka apa yang mereka sedang lakukan. Cubalah puji dan bagi kata-kata perangsang agar mereka gembira dan berasa dekat dengan kita.

Bosan juga merupakan salah satu faktor menyumbang kepada tantrum/anak mengamuk. Anak-anak mudah berasa bosan jika bermain terlalu lama sesuatu permainan. Jadi, cubalah alih perhatian mereka dengan permainan lain.



Antara 7 Idea cara untuk menenangkan anak yang tantrum:



Semoga Bermanfaat!
Selamat Berpuasa~

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test