15 Kebaikan Cuka Epal





Apple cider vinegar / cuka epal adalah jus yang di tapaikan dari buah epal yang dihancurkan . Seperti jus epal , ia mungkin mengandungi beberapa pektin ; vitamin B1 , B2 , B6 dan ; Biotin ; asid folik ; niasin ; asid Pantothenic ; dan vitamin C. Ia juga mengandungi sejumlah kecil mineral natrium , fosforus , kalium , kalsium , besi , dan magnesium . Apple cider vinegar juga  mengandungi kuantiti besar asid asetik dan asid sitrik (Ia digunakan untuk membuat ubat) .


Apple cider cuka boleh di minum begitu sahaja atau dengan madu untuk:
1) tulang lemah ( osteoporosis ) ,
2) penurunan berat badan , 
3) kekejangan kaki
4) sakit perut, 
5) sakit kerongkong , 
6) masalah sinus ,
7) tekanan darah tinggi ,
8) artritis , 
9) Untuk membantu menyingkirkan badan toksin , 
10) merangsang pemikiran , 
11) melambatkan proses penuaan , 
12) mengawal tekanan darah , 
13) mengurangkan kolesterol , 
14) melawan jangkitan .
15) kecantikan kulit

Sumber : google.


Kegunaan Apple Cider Vinegar Untuk Kulit:
Sesetengah orang menggunakan epal sider cuka untuk kulit untuk jerawat , sebagai toner kulit , untuk menenangkan selaran matahari , untuk kayap , gigitan serangga , dan untuk mencegah kelemumur . Ia juga digunakan semasa mandi untuk elakkan jangkitan faraj .

Dalam makanan  --> Apple Cider Vinegar digunakan sebagai agen perasa .



Bagaimana ia berfungsi ?

Apple cider vinegar adalah jus epal yang ditapai dari epal yang dihancurkan . Ia mengandungi asid dan nutrien seperti vitamin B dan vitamin C. Apple cider vinegar boleh membantu menormalkan paras gula dalam darah pada orang yang mengalami diabetes  .



Days 8th Of Ramadhan,

Semoga Bermanfaat!

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test