Diet Sup Kobis- Pelan Menu 7 Hari!




Pernah dengar tentang diet sup kobis ?
HAaaa... saya pun baru tau ni.
meh nak kongsi sikit pelan menu sup kobis selama seminggu.
make sure jangan cheat tau!
Kalau nak berkesan, sila patuh pada pelan menu ini selama seminggu.
Seminggu sahaja . 
Tak lama pun.

Good Luck!



H A R I    P E R T A M A.

Buah-buahan : Makan semua buah-buahan yang anda mahu ( kecuali pisang ) . Makan hanya sup anda dan buah-buahan untuk hari pertama. Untuk teh tanpa gula drinks- , jus kranberi dan air kosong.




H A R I    K E D U A



Sayur-sayuran : sumbat semua sayuran segar, mentah atau dimasak ikut selera anda. Cuba makan sayur-sayuran berdaun hijau dan menjauhkan diri dari kacang kering , kacang dan jagung. Makan semua sayur-sayuran yang anda mahu bersama-sama dengan sup anda. Untuk makan malam pula, hidangkan menu special sedikit kepada diri anda dengan kentang besar bakar bersama mentega . Jangan makan buah-buahan  untuk hari ini.



H A R I    K E T I G A




Campurkan Hari pertama dan kedua : Makan semua sup , buah-buahan dan sayur-sayuran yang anda mahu. KECUALI Kentang Panggang .





H A R I    K E E M P A T

Pisang dan Susu Skim : Makan sebanyak lapan pisang dan minum seberapa banyak gelas susu skim ikut yang anda suka pada hari ini , bersama-sama dengan sup anda. Hari ini sepatutnya adalah untuk mengurangkan keinginan anda terhadap makanan manis.




H A R I    K E L I M A

Daging Dan Tomato : Sepuluh hingga dua puluh auns daging lembu dan sehingga enam tomato segar. Minum sekurang-kurangnya 6 hingga 8 gelas air sehari ini untuk mencuci asid urik dalam badan anda. Makan sup anda sekurang-kurangnya sekali sehari ini. Anda boleh makan ayam goreng atau bakar jika tidak suka makan daging lembu (kecuali kulit ayam ) . Jika anda mahu, anda boleh menggantikan ikan goreng untuk daging lembu pada salah satu hari kelima (tetapi tidak boleh makan kedua-duanya serentak) .




H A R I    K E E N A M

Daging lembu dan Sayur-sayuran : Makan daging lembu sehingga puas/kenyang dan sayur-sayuran untuk hari ini. Anda juga boleh mempunyai 2 atau 3 stik jika anda suka, dengan sayur-sayuran berdaun hijau .kentang bakar tidak dibenarkan . Makan sup anda sekurang-kurangnya sekali .




H A R I    K E T U J U H

Beras perang , jus buah-buahan tanpa gula dan sayur-sayuran:  Pastikan anda makan sup anda sekurang-kurangnya sekali sehari ini.





H A R I    K E L A P A N dan seterusnya.



Diet Sup Kobis ini tidak sesuai untuk penurunan berat badan jangka panjang . Diet ini adalah rendah lemak , diet tinggi serat yang akan membantu anda mendapatkan bentuk badan dengan cepat sebelum anda memulakan pelan pemakanan jangka panjang yang lebih sederhana. Jadi untuk hari kelapan dan seterusnya, makanlah dengan bersederhana. satu genggam nasi sehari. Ataupun, paling mujarab, makan malam sebelum pukul 8 malam berserta pengambilan 2-3liter air kosong sehari.


SEMOGA BERMANFAAT!!


sumber : http://www.cabbage-soup-diet.com/eating-plan/

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test