ESP SHAKLEE Rendah Kandungan Glisemik Indeks!





Bulan ini , adalah bulan sangat bertuah kerana shaklee menawarkan Promosi BUY 6 Free 1 Canister ESP atau BUY 5 LESS 5% untuk ESP (Isolate Soy Protein ).

Kenapa saya kata bertuah?
Pengalaman menggunakan ESP sepanjang penyusuan anak+program kurus saya bermula pada 1.4.2014 sehinggalah hari ini tidak merugikan saya! Malah saya sangat berpuas hati!
Dari XL kepada S. *wink *wink


Yang Bagusnya, ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.


Apa itu Indeks Glisemik?
Indeks Glisemik (GI) ialah kadar penyerapan karbohidrat dan kepantasannya menjadi glukosa dalam darah.

GI menunjukkan kedudukan makanan dalam skala 0 hingga 100 mengikut paras sesuatu makanan itu menaikkan paras gula dalam darah selepas ia dimakan. 




Tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam darah secara perlahan. Mengekalkan tahap gula yang rendah dalam darah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang.




Jadi, ESP Shaklee ini  sesuai untuk siapa?
Sesuai untuk semua:

1. Individu yang sibuk:
ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.

2. Wanita yang ingin menguruskan badan:
Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.. no more heavy breakfast.

3. Ibu-ibu yang menyusu: 
Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.

4. Pesakit kencing manis:
mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka:

Keanjalan kulit, juga payudara. Awet muda tau ! (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).
Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri.
Rasanya semua wanita IDAMKAN KULIT HALUS!

6. Kaum lelaki:
Untuk kesihatan optimum, tenaga berpanjangan, serta membantu melindungi drpd sakit jantung, tekanan darah tggi dan kanser prostat.

7.Pelajar dan pekerja atau individu dewasa
As energy booster (kalau minum ESP untuk breakfast, terasa energetic dan tak rasa lapar sangat. Jadi, bonuslah for weight management )

8. Individu yg baru lepas pembedahan/ bersalin/ kemalangan:
ESP membantu dalam memulihkan sel-sel badan serta membantu mengatasi masalah hb rendah dan mempercepatkan penyembuhan luka.

9. pasangan yg inginkan anak:

ESP memulihara kesihatan dalaman serta menyediakan diri dgn tenaga dan kesihatan optimum. Membaikpulih sel-sel tubuh untuk membantu memperbaiki kesuburan. Walau bagaimanapun, semua dengan izin Allah ya. Supplemen hanya cara dan usaha. 

10.Wanita yg ingin Meringankan senggugut/ gejala PMS:

Membantu wanita yg selalu mengalami masalah ini agar lebih sihat dan selesa . Ia juga memberi tenaga kerana badan agak lemah ketika ini.

11. Individu yg mahu Optimumkan imunisasi:
Membantu menyihatkan tubuh daripada tahap sel, maka secara tidak langsung,ia membaiki pertahanan tubuh kita.

12. Pesakit gastrik / Migrain



Siapa yang tidak boleh ambil ESP? Siapa yg boleh mengambil ESP Shaklee?

Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein tidak digalakkan.

Jadi apa KEISTIMEWAAN & KELEBIHAN ESP Shaklee yang saya kata BERTUAH sangat ni?



1- Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

2- Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian

3-Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.

4- Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.

5- Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones

6- Dijamin HALAL . Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein


Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama.


Jangan tunggu lama-lama untuk mendapatkan kesihatan yang optimum. Jika kita boleh berhabis duit untuk cantik luaran, apa salahnya "invest" untuk mencantikkan DALAMAN kita. ya tak ?




Saya adalah wakil Pengedar Sah Shaklee untuk penghantaran ke seluruh Malaysia. Hubungi saya: Lydia  sms/ whatsapp 013-2999408 untuk sebarang pertanyaan/pesanan.



sumber :
1. http://mama-iloveu.blogspot.my/2013/02/success-story-indeks-glisemik-rendah.html#.VtagKvl97cc
2. http://mamalutfi.blogspot.my/2014/10/7-fakta-tentang-esp-shaklee-yang-patut.html

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test