5 Ciri-ciri Orang Yang Awet Muda!



Bila sebut tentang awet muda, ramai wanita yang terjengil mata atau mengangkat kening tanda berminat. Itu lumrah. Semua wanita nak cantik. Tapi tahu tak sebenarnya, untuk awet muda ada petua-petuanya. Simple sahaja! Tak susah! Tak perlu keluarkan duit pun!

Ini yang saya perhatikan lah ya. Berdasarkan pengamatan saya dan pernah berjumpa dengan orang yang tampak 20 TAHUN LAGI MUDA DARI USIA. 

Yang PERTAMA : 
S E N Y U M

Tabiat ini memang tidak dinafikan. Semalam saya baru sahaja bertemu dan berbual dengan guru sekolah anak saya. Dia cakap memang laju. Macam komuter lajunya. Tiba-tiba bila dia sebut anak dia yang sulung baru habis DIPLOMA, Ternganga saya. What?? Selama setahun setengah anak saya bersekolah di situ, dalam kepala saya selalu membayangkan anak die yang paling sulung umur 7-8 tahun. Fuhh.. Power cikgu ni. Biar saya namakan dia Cikgu R. Cikgu R ni yang saya perhatikan, kalau ada parents tinggi suara pun dia akan bercakap sambil senyum tersipu-sipu. Tak pernah nampak dia tinggi suara dengan budak-budak. Nah..ini tip pertama untuk awet muda.

Yang KEDUA : 
P O S I T I F

Saya memang selalu online Facebook. Pernah dengar tak, Facebook ni umpama rumah kita. Jadi, apa sahaja status di wall facebook, orang akan menilai diri kita. So do i. Saya juga selalu ter"judge" orang di facebook melalui status wallnya (jika saya tidak berapa rapat dengan orang itu). Saya banyak je add orang yang saya tak pernah jumpa . Mostly kawan-kawan onlinyang saya kenal sebelum ada facebook lagi. Yang saya perhatikan, orang yang wallnya selalu berbaur positif, tak pernah kutuk-kutuk orang, tak pernah mengeluh & Tak pernah aibkan orang dengan cara viral seperti mana yang sedang popular sekarang, MUKA MEREKA MEMANG AWET MUDA! Suci je muka

Yang KETIGA : 
J A R A N G    M A R A H

Ini memang jelas. Selalunya, orang yang nampak awet muda ni, memang jarang marah. Sikit-sikit senyum, ketawa & suka puji orang. Susah sangat nak nampak orang begini marah. Kalau ada pun, mungkin marahnya tak keterlaluan. Marah-marah manja gitu.

Yang KEEMPAT : 
N A M P A K   K E B A I K A N    O R A N G

Selalunya, orang yang nampak awet muda jarang sekali nampak aib orang. Kita akan selalu dengar perkara yang baik-baik sahaja keluar dari mulut mereka. Bukankah ini digalakkan di dalam Islam?

Yang KELIMA : 
M E N J A G A    P E M A K A N A N

Yes. This is so true. Dan saya ada living proof yang membuktikan sesiapa yang menjaga pemakanan akan terlihat awet muda dari usia


Vivix Shaklee ada menawarkan promosi VIVIX BUY 2 LESS 5%!

Kenapa Rugi Tak Grab?
Harga Vivix adalah RM475 sebotol.
Jika less 5%, kan berbaloi, kan?

Apa Benefit Beli 2 botol Vivix?
1) FREE POSTAGE
2) FREE MEMBERSHIP seumur hidup.
3) Cash Back Bonus bulan depan!





TESTIMONI:



Untuk dapatkan Vivix, boleh hubungi Lydia di talian 013-2999408 atau WhatsApp pun boleh!


lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test