Vivix Untuk Pesakit Kanser



Semalam, saya baru sahaja hadiri satu kelas Leader Development Workshop di HQ Shaklee. Seronoknya, Allah sahaja yang tahu. Mula-mula datang ke sini dengan niat nak timba ilmu, tak sangka bukan setakat ilmu tapi semangat untuk lebih BERJAYA dalam hidup! Betapa pentingnya HUBUNGAN DENGAN TUHAN dalam apa jua kejayaan yang kita nak capai tau! Bukan setakat dalam SHAKLEE sahaja. Tapi APA-APA sekalipun !

Dari apa yang saya dengar semalam, Shaklee memperuntukkan sebanyak 250JUTA DOLAR AMERIKA untuk tujuan RESEARCH sahaja. Saya terfikir, kenapa perlu risau untuk menggunakan produk SHAKLEE jika begitu banyak WANG diperuntukkan untuk KAJIAN PRODUK-PRODUK SHAKLEE.

Memandangkan bulan ini ada PROMOSI VIVIX SHAKLEE, saya rasa serba salah pula jika tidak beritahu betapa UNTUNGNYA jika BELI VIVIX di BULAN JANUARI ini sebab BELI 2 BOTOL , LESS 5%. Manakalan jika beli 6 BOTOL,FREE SEBOTOL VIVIX!



Vivix ini boleh diamalkan oleh seluruh ahli keluarga di dalam rumah. 

Baru-baru ini, viral Master Law Chu Lian yang survive dari penyakit kanser . Beliau mengamalkan produk SHAKLEE RELIGIOUSLY selepas rawatan KEMOTERAPI. FB beliau di sini .


Apa yang menariknya ?

Melalui kajian makmal,ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penyebab penuaan.


4 mekanisma utama penuaan selular:


Kerosakan DNA - Vivix memelihara dan memulihara kerosakan DNA

Pengawal Genetik (Fitrah) - Vivix memberi impak positif tehadap pengawal genetik dengan memperlahankan penuaan pada peringkat selular

Penurunan Tenaga Selular - Mitochondria dalam sel tubuh kita menghasilkan tenaga (spark plug) - Ramuan Vivix merangsang biogenesis mitochondria

Penimbunan Protein AGE (Advanced glycation end products) - Vivix 10 kali lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.


Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute  of Aging, National Cancer Institute, dan banyak lagi. Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol. Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan.


Ini merupakan beberapa penyelidikan terkini berkenaan resveratrol dan kanser


1. Kesan Anti-Kanser
Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang kanser, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara: 


  • Ia boleh menyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif)
  • Ia boleh memodulasi ekspresi gen
  • Ia boleh menyebabkan sel kanser mati melalui penyahasetilan
  • Di Austria, penyelidikan lanjut turut membuktikan resveratrol turut menyekat kemampuan sel kanser untuk metasis ke dalam tulang pada kadar 30% hingga 71%.


2. Menghalang Kanser Tanpa Memudaratkan
Resveratrol telah dibuktikan effektif melawan pelbagai jenis kanser, sama ada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan. Kebolehannya menghentikan kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel kanser dari sel sihat. Ubat terapi kimo tidak spesifik ketika menyerang sel; ia menyerang sel kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya, resveratrol tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel kanser.

Kebolehan resveratrol yang terkenal termasuk kemampuan menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau nyahaktif enzim penting / gen / hormon dan kimia tubuh. Kajian menunjukkan resveratrol memberi kesan yang ketara kepada kanser yang berkaitan gen. Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain.

3. Poliphenol Resveratrol
Resveratrol dan poliphenol berkaitannya turut melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser, serta melawan radikal bebas dan imflamasi.

4. Mitochondria
Penyelidik dari University of Rochester (terbitan Mac, 2008) membuktikan untuk pertama kalinya yang resveratrol boleh membantu memusnahkan sel kanser pankreas dengan menembusi sumber tenaga teras sel, atau mitochondria, dan melumpuhkan fungsinya. Mitochondria mempunyai DNAnya sendiri dan mempunyai kebolehan untuk membekalkan tenaga kepada sel secara berterusan apabila berfungsi dengan betul. Menghentikan sumber tenaga secara teorinya menghentikan kanser. Resveratrol mengganggu sumber tenaga sel-sel kanser.

Sumber - http://greenhealth4u.myshaklee.com/us/en/about_do_you_know.html

Testimoni Dari Cancer survivor yang menggunakan SHAKLEE..








Adakah KANSER boleh berulang selepas rawatan?
Ya! Kanser adalah sejenis penyakit yang boleh berulang walaupun sudah dirawat. Kadar kejadian kanser yang berulang adalah bergantung kepada jenis kanser, peringkat kanser, kekuatan badan penghidap kanser,samada rawatan yang diberikan mencukupi dan terdapat juga kajian menunjukkan bahawa individu yang mempunyai kekuatan dalaman, bersikap positif serta emosi yang stabil dapat melawan kanser dengan lebih berkesan dan mempunyai kadar penyembuhan yang lebih baik.

Melalui kajian juga kita tahu makanan untuk sel kanser membiak adalah yang bersifat asid..kerana itu pengambilan Alfalfa yang bersifat alkali mampu merencatkan perkembangan sel kanser. Pengambilan Alfalfa mampu menghalang sel kanser dari membiak. Kimoterapi pula membunuh sel kanser disamping sel-sel sihat yang lain. 

Di sinilah Vivix berperanan besar dalam memperbaiki semula sel-sel sihat. Pembaikan itu berlaku sehingga ke tahap selular DNA tau. Mana DNA yang rosak Vivix bantu sihatkan malah menambah tempoh hayat DNA (DNA pun ada hayat ye). Bila kita sakit tak kira la sakit apa, banyak DNA kita rosak dan mati. Nak tau lebih lanjut mengenai Vivix boleh baca link ni ye.

Jika anda menghidap kanser, saya amatlah mencadangkan SEGERAlah BELI VIVIX SHAKLEE. Kemudian buat ujian darah dan pemeriksaan. Setelah itu, makan vivix satu hari satu sudu dan lakukan semula pemeriksaan untuk lihat progress anda. USAHA ITU WAJIB, SELEBIHNYA ADALAH KUASA ALLAH SWT.



Set Shaklee untuk pesakit kanser :



Protein ESP - Kritikal untuk memastikan paras kalori dan protein mencukupi.
Vitamin C - Dos vitamin C yang tinggi mempercepatkan proses pemulihan sel .
B Complex - Sangat penting untuk penghasilan sel darah merah selepas kimo.
Nutriferon - Merangsang pengeluaran interferon ( yang mana menyebabkan sum-sum tulang menghasilkan banyak sel imun.
Alfalfa - Mengalkalikan badan .
DTX complex - Bantu detox/cuci hati dari ubat kemo yang beracun.
Vitalea - Nutrisi yang diperlukan sel normal selepas rawatan terapi kimoterapi.
Carotomax - Mengawal pengembangan sel selepas rawatan terapi kemoterapi.
Vivix - Berperanan merencat sel kanser .
Omega Guard - Untuk mengurangkan eicosenoid tak baik  yang merangsang sel kanser.
Ginger Peppermint - Mengatasi rasa loya selepas rawatan Kemo.
Performance Drink - Memastikan badan tidak terhidrasi.


Cara menggunakan set Shaklee untuk pesakit kanser seperti di sini : 
http://www.freevitamin.my/2013/12/panduan-menyembuhkan-merawat-kanser.html#.Vpyqkvl97cd





lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test