Set Alahan/Ekzema/Resdung

Diantara punca seseorang mengalami masalah eczema dan alahan adalah kerana kurang daya tahan diri dalam badan. Badan tidak cukup kuat untuk menahan serangan kuman dan bakteria yang menyerang. Ini menyebabkan badan menjadi terlalu sensitif dan senang untuk gatal-gatal dan terkena penyakit.

Jadi bagi mengatasi masalah ini, badan perlu dikuatkan dengan cara mengambil suplemen tambahan bagi membantu sistem keimunan lebih berdaya tahan. Antara suplemen SHAKLEE yang sesuai untuk atasi masalah eczema dan alahan adalah seperti berikut : 


Untuk Kanak-Kanak :
Meal Shakes
Omega Guard
Chewable Vitamin C





Untuk Dewasa :
Vitamin B Complex
Vitamin C 
GLA Complex
Energizing Soy Protein


Untuk Ibu & Bayi (sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi untuk mengambil) :
ESP (Energizing Soy Protein)
Omega Guard






Bagaimana suplemen ini membantu dalam mengatasi masalah ECZEMA dan ALAHAN?

VITAMIN C

Adalah bahan terpenting bagi mengatasi masalah eczema dan alahan ini. Ini kerana ketika badan diserang penyakit alahan, badan anda akan membebaskan bahan kimia yang dikenali sebagai histamine. Histamine ini akan menyebabkan tubuh diserang ruam, gatal-gatal, bersin dan sebagai penyakit alahan sekunder yang lain. Vitamin C pula akan membantu untuk mengawalpenghasilan histamine di dalam bdan kerana ia bertindak balassebagai anti-histamine. Vitamin C juga membantu menguatkan sistem imun tubuh badan dan mempercepatkan penyembuhan tisu.

VITAMIN B COMPLEX

Pengihdap eczema dan alahan cenderung untuk merasa tertekan berbanding seseorang yang normal. Pengambilan Vitamin B Complex akan membantu menghilangkan rasa tertekan kerana ia bertindak sebagai anti stress. Selain itu, Vitamin B Complex juga membantu anda membersihkan ruang pernafasan, memeilhara sistem saraf, membina protein di dalam badan dan membantu pengeluaran antibodi.

GLA COMPLEX

GLA Complex adalah asid lemak yang dikenali sebagai Omega ^. Sebagai penghidap eczema dan alahan, pengambilan GLA akan membantu untuk mengurangkan risiko eczema kerana ia akan menguatkan sistem imnu badan dan menjaga kesihatan kulit. Kulit akan menjadi cantik dengan kuat pengambilan GLA Complex.

ESP (Energizing Soy Protein)

Salah satu sebab mengapa tubuh selalu diserang eczema adalah kerana tisu-tisu yang kurang sihat. Vitamin dan suplemen protein akan membantu tubuh untuk menghasilkan sel-sel dan tisu-tisu baru dimana ia akan menyingkirkan tisu-tisu yang tidak sihat yang mungkin penyebab kepada masalah eczema dan alahan.



Berminat Untuk dapatkan Set Alahan/Ekzema/Resdung?

WhatssApp


Lydia Rahayu
013-2999408




Kredit to : 
1. http://luvlacemommy.blogspot.com/

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test