Supplemen Untuk Trip Panjat Gunung


FAKTA Performance Drink :

1) Bebas gas atau tidak berkarbonat.
2) Kurang  kandungan gula (less sugar).
3) Performance Drink mempunyai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus anda akan mengatasi masalah dahaga – KURANG HAUS!
4) Bersifat isotonik iaitu minumam ini mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah kita. Kesannya ia akan mudah diserap dan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah dan impaknya- tubuh anda LEBIH CERGAS dan KURANG PENAT!
FAKTA Cinch Shake :
1) Lebih di kenali sebagai supplement untuk KURUS kerana ianya mengandungi Leusin yang berfungsi untuk berkomunikasi secara langsung dengan insulin, mengarahkan ia untuk bekerja dengan cekap dalam otot. Kelebihan leucine bukan sahaja membantu mengekalkan jisim otot, tetapi juga membantu otot menggunakan glukosa sebagai bahan api, seterusnya menyokong fungsi insulin sihat.

2) Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
 

3) Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan 

Jadi, Ianya sesuai untuk TRIP PANJAT GUNUNG kerana mampu memberi rasa kenyang yang lama. Biasanya Bile panjat gunung, akan rasa sangat letih lebih-lebih lagi semasa mendaki di trek 40-70 darjah. Bila rasa penat, Automatik otak akan pikir MAKAN + MINUM. Sebenarnya, masa panjat gunung adalah lebih baik kurangkan minum air dan makan. Sebab nak kurangkan jisim badan ketika mendaki. Mendaki ketika badan ringan dapat kurangkan risiko sampai di destinasi/ puncak lambat. Wallahua'lam. Ini pengalaman saya. Jadi, Kombinasi Performance Drink & Cinch Shake dapat membantu masalah ini.




FAKTA Advance Joint Health Tablet :
1) Lelaki dan wanita dewasa yang mencari satu product semulajadi dalam mengekalkan kesihatan sendi mereka boleh mengunakannya sebagai supplemen harian.

2) Orang muda yang mempunyai gaya hidup lasak dan aktif juga boleh memanfaatkannya.

3) Ekstrak Boswellia proprietari yang digunakan di dalam Shaklee Advanced Joint Health Tablet bukan sahaja mengandungi asid Boswelik AKBA yang berkepekatan tinggi bagi menyokong keselesaan sendi tetapi juga mengandungi unsur-unsur semulajadi lain dalam resin Boswellia yang berkaitrapat dalam memberikan bioaktiviti yang lebih baik berbanding dengan AKBA sahaja. Tambahan pula, ekstrak Boswellia tertentu ini telah ditunjukkan secara nutrisinya dapat menyokong keselesaaan sendi yang lebih baik berbanding satu ekstrak AKBA yang lebih tinggi.

4) haklee Advanced Joint Health Tablet tidak mengandungi sulfat kondroitin kerana ia tidak akan diserap dengan baik jika diambil secara oral ( ditelan). Penyelidikan baru-baru ini menunjukkan yang sulfat chondroitin juga boleh mengganggu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina yang lazimnya diserap dengan lebih baik jika diambil secara berasingan.

5) Shaklee Advanced Joint Health Tablet menyumbang Nilai Harian 10% mineral zurih zink, copper dan mangan yang merupakan faktor sampingan bagi enzim-enzim yang membina kolagen dan glikosaminoglikan.

6) 100% bebas kerang-kerangan (bagi yang elergik kerang-kerangan, tak perlu risau ok).

7) 45% lebih berkesan bagi meningkatkan keselesaan sendi.

8) Memelihara tisu penyambung yang sihat dengan tambahan kuprum, zink, vitamin c dan manganese yang bertindak membina kolagen.

9) Meningkatkan keupayaan ‘kusyen’ dengan glukosamin dari ekstrak boswellia , jadi anda bebas bergerak.
 

10) Menambahkan kebolehan pergerakan tanpa rasa sakit 

11) Meningkatkan fleksibiliti sendi.

12)Memperbaiki fungsi sesendi.

13) Menyokong kesihatan sesendi untuk jangka masa panjang.


Kenapa saya sarankan AJHT untuk TRIP PANJAT GUNUNG? 
Hehehe..Personally, selepas panjat gunung, setelah tiba di tanah landai... beberapa jam kemudian akan rasa tegang di kaki. Saya lihat ada kawan-kawan yang mengamalkan ambil panadol. Erm..Saya agak kureng dengan panadol. Hehe..Supplemen AJHT ni natural base. Ianya sumber dari SAYUR-SAYURAN. Kalau lepas panjat gunung, 3-4 jam kemudian, jalan KOMPEM KENGKANG..hahaha..klako..macam orang baru lepas bersalin. nak-nak orang yang first time panjat gunung. Gurauan sesama ahli biasanya, kami akan tonyoh-tonyoh jari telunjuk dekat paha..RASA dia ? MAk Aih..memang nak kena penampo BUAYA kat KAWAN  yang buat macam tu..hahaha..Pastuh, kalau turun tangga, memang HAZAB..tegang je paha n betis..hehehe..


Sesi Throwback saya :-
Kepuasan.... - Gunung Tahan

Trip santai gedik. Happening ! - Gunung IRAU & BRINCHANG

Sunrise at Jelawang Waterfall - Gunung Stong & Ayam TRIP

Cuaca yang baik di awal pendakian - Gunung Yong Yap, Bukan Yong Peng!

Pacat di Gunung Korbu suka kejar orang! kaler hijau lagi...hehehe - Gunung Korbu

Gunung Korbu

Kuew Tiau Goreng Di Puncak Charlie - Gunung Yong Belar Via 3 Bounderies

Daging Salai Masak Lemak Cili Api - Gunung Liang EAST WEST


Set di atas adalah SET yang saya sendiri suggestkan untuk panjat gunung berdasarkan pengalaman sendiri ( Insya Allah.).Mudah-mudahan perjalanan semasa & selepas panjat gunung dapat menambahkan tenaga dan mengurangkan keletihan.

Tak salah nak try. Hehehe..Supplemen adalah makanan tambahan. Bukan Ubat.



Berminat ?

WhatssApp

Lydia Rahayu
013-2999408

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test