Persediaan Anak untuk sekolah




Persediaan : 

1. Meal Shake/Sarapan pagi
Breakfast time adalah sangat crucial bagi kite. Memang kite sangat tekankan breakfast dalam hidup kite dalam family. Anak kite ni jenis picky eater. So, Memang mealshake lah jawapannya. Kite akan pastikan die setiap pagi minum susu+satu sudu teh mealshake. Supaya mendapat zat yang mencukupi dan kenyang. Itu kalau die takde mood nak breakfast. Itu paling worst lah tu. Biasenya kite akan amalkan breakfast sama ada jemput-jemput/cereal/french fries. Lepas breakfast barulah akan bagi susu+mealshake.

2. Baju Sekolah/Kasut Sekolah
Uniform sekolah semestinya kite akan siapkan sebelum masuk tidur. Untuk kesenangan sewaktu bangun pagi-pagi. Ibu Adam ni kalut. Tak boleh lambat kalo ada hal apa-apa. Kite ni memang dari kecik dah di didik kena punctual. Dul waktu sekolah tadika, pernah ada satu hari tu, kite g sekolah sorang-sorang jalan kaki pukul 7 pagi. Waktu tu, pukul 7 pagi gelap! Uishh.. Entah ek. Kite ni memang suka belajar. Semangat ke sekolah memang tinggi. hehehe..So, xde masalah nak ke sekolah. Mak kite selalu pesan, kalau g sekolah, die tak akan temankan kat sekolah. Budak penakut je akan di teman ibu kat sekolah. Kena independent.

3. Tidur Awal
Dah 2 minggu dah Adam tidur awal. Bangun seawal 7-7:30 pagi. Alhamdulillah. Mudah je. Cuma kite kena tidur sekali lah kalau nak anak-anak tidur awal, kan..

4. Solat Tahajud
Ini sangat personal/ Kite rasa tenang kalau solat tahajud. Kite ni jenis cepat nervous. So, untuk hilangkan nervous dan rasa takut, dekatkan diri dengan Tuhan adalah ubat paling mujarab!!
Itu pun kalau bangun. Biasenya encik husband akan kunci alarm pukul 3 pagi kot. hehehe..asal bunyi je, kite snooze sampailah bangun. 

5. KAMERA
Haaaa...dah emaknya suka amik gambar kan..suka photography.. kamera mesti ada!!


So, ape pulak pengalaman parents kat sane? Nervous tak pertama kali anak g sekolah ?

Oh, ya. Kebetulan. bulan ni ade promosi VITALEA for Children. buy3 free 1.


RM111. 60 tablet. Buy 3, Free 1


Kalau anak jenis tak suka makan tablet, boleh lah bagi anak meal shake. macam anak kite.. 

RM114. 544g


Berminat ?

WhatssApp

Lydia Rahayu
013-2999408

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test