Hepatitis C : DTX Complex & Nutriferon

 Hari yang panas sepanjang minggu lepas dan minggu ni. Alhamdulillah. kering baju... Even start basuh pukul 2 petang pun, pukul 6 ptg dah kering. Syukur..


 On the way to Jeram 
 " Rindu sangat pada laut. " . Agaknya,itu yang Adam fikir kot.
 Nice View


Adik lena di pangkuan Ibu.

Makan seafood memang best. Tapi,tahukan korang Penghidap Hepatitis C kena pantang makan seafood! yup... Dorang kena pantang makan benda ni.

Apa itu Hepatitis C?
Hepatitis C ialah penyakit berjangkit yang disebabkan oleh virus hepatrofik yang dinamakan Hepatitis C virus (HCV). Jangkitan Hepatitis C boleh menyebabkan pembengkakan hati yang lazimnya asimtomatik (tak bersimptom), tetapi hepatitis kronik yang berterusan boleh mengakibatkan sirosis dan barah hati.
HCV boleh tersebar melalui percampuran darah dengan si pesakit.
( Sumber : Wikipedia )

Apakah rawatan untuk Hepatitis C ?
 Virus hepatitis C ini boleh dirawat melalui perubatan: rawatan piwaian adalah gabungan peginterferon dan ribavirin, dengan saamada boceprevir atau telaprevir ditambah dalam sesetengah kes. Keseluruhannya, 50–80% orang yang dirawat sembuh. Mereka yang mendapat sirosis atau barah hati mungkin memerlukan pemindahan hati. Hepatitis C merupakan punca utama bagi pemindahan hati, sungguhpun virus ini biasanya kembali berlaku selepas pemindahan.[7] Tidak terdapat vaksin bagi menanangani hepatitis C yang ada.
( Sumber : Wikipedia )

Adakah ujian klinikal di jalankan tentang Hepatitis C vs Shaklee ?

Hepatitis is an infection. 

Anything that boosts the immune system will help the body fight any infection, including 
hepatitis. So the D, fish oil, B12, etc., would provide benefit. But they are just a kind of flailing 
in the dark by the doctor.

Dr. Kojima, who discovered interferon over 40 years ago and created the synthetic interferon that is used medically, was very displeased with the results and side effects from synthetic interferon, so he spend 30 years researching a natural herbal formula to stimulate the body's own production of interferon. This formula is 
exclusively licensed to Shaklee for worldwide distribution under the brand name NutriFeron. Dr. Kojima also serves on the Scientific Advisory Board for Shaklee.

Shaklee also does have an actual clinical study on NutriFeron versus Hepatitis C, which I've 
attached. (The EH0202 is Dr. Kojima's generic name for the formula which is now named 
NutriFeron by Shaklee.)

Hepatitis C
*These statements have not been evaluated by the FDA. These products are not intended to diagnose, 

treat, cure or prevent any diseases. 

( Sumber : http://www.drtreynbeckyhimes.com/wp-content/uploads/2012/08/Hepatitis-C.pdf )


Apakah cadangan supplement Shaklee untuk memelihara kesihatan hati ?
Nutriferon & DTX Complex



1. NutriFeron

Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu

- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb. 




2. DTX Complex

Mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schnizandra dan cendawan Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dandeion, kunyit dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu)

Fungsi DTX Complex

- melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia
- merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis
- mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol
- membantu mencegah dan merawat masalah batu karang
- membantu masala kulit seperti psoriasis dan ekzema
- Membina semula sel-sel hati
- meransang pengaliran hempedu
- merawat sindrom keletihan yang kronik
- meransang sintesis protin, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi, memperahankan pembentukan toksin. 


Dengan kombinasi produk-produk Shaklee yang hebat ini, InsyaAllah kesihatan hati anda akan terpelihara. Jangan dikirakan berapa perbelanjaan penjagaan, bandingkan kemungkinan yang mendatang sekiranya hati anda tidak berfungsi lagi. Renung-renungkan..

Kredit to This blog : http://sihatceriahappylife.blogspot.com

Bolehkah pesakit hepatitis A & B amalkan Nutriferon & DTX complex?
Boleh. Tapi seelok-eloknya silalah dapatkan khidmat nasihat doktor untuk kepastian di tahap manakah keseriusan hepatitis. 

**Kita share pasal Hepatitis C ni, sebab ayah kite pernah menjadi pesakit Hepatitis C Tahun 2002. Iaitu 12 tahun yang lalu. Mase first time dapat detect sakit ni, Doctor hanya bagi estimation untuk HIDUP 6 bulan SAHAJA. Mase ni, Bile refer hospital kat Malaysia, untuk tahu result darah sahaja sebulan. Ayah kite panik dan rasa marah sangat bila pesakit kritikal di lengah-lengahkan begini. At last, kami ke hospital Gleneagles, Singapore. Kat sana ada Pakar Hati paling femes . Alhamdulillah, Ayah kite makin better. Harga ubat mase tu, tak usah ceritalah. Makan puluhan ribu. Setiap minggu ayah kite kena suntik ubat sendiri. Dah macam gaya penagih pulak. Haishhh..Syukur umur ayah kite masih panjang.

Anda Berminat ?


Hubungi saya :

Lydia

013-2999 408 ( Call/ Wassap )

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test