Surah Amalan Ibu Mengandung



Assalammualaikum.

Hari ni rasa nak update pula tips-tips panduan surah yang elok di amalkan untuk ibu mengandung. Dulu masa pregnant, nenek kite selalu pesan , rajin baca surah Maryam untuk mudah bersalin & Surah yusuf untuk anak handsome katenya..heheh.. Pastu suruh amalkan Surah Luqman untuk anak bijak.


Apa-apa pun sebenarnya, semua Surah dalam Al-Quran tu bagus. Sebab amalan yang baik, bila di praktiskan ketika mengandung, mudah-mudahan anak pun dapat tempiasnya sekali. Wallahua'lam. Kalau ikut fakta sains, anak dalam perut dapat rasa apa yang kita rasa... dapat rasa kesedihan, kegembiraan kita.. Thats why orang tua-tua suruh amalkan membaca Al Quran. Selain dapat tenangkan jiwa yang kacau, dapat juga pahala dan beri mood yang baik kat anak.

Antara Surah-surah yang di galakkan ketika mengandung adalah :

Sesungguhnya, apa-apa jua amalan yang kita lakukan sepanjang kehamilan, mampu reflex & membentuk jiwa anak kita ketika di dalam kandungan. Jadi, berusahalah untuk menjadi yang terbaik agar kita dapat membentuk jiwa anak-anak sejak dari dalam perut lagi.

Wallahua'lam.

Selamat Berpuasa!

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

2 comments:

  1. Thanks you for sharing.
    Anak no 1 nama Luqman, Anak no 2 Maryam.
    Ada rezeki nanti, nak letak nama anak Yusuf pulak. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Wah~ =D Awesome!!
    Aamiin Sis Ros...

    ReplyDelete

test