10 Tips Untuk Mengurangkan Berat Badan!





10 Tips Untuk Mengurangkan Berat Badan!

1. Bawa Bekal Ke tempat kerja/Sekolah

2. Banyakkan posisi berdiri dari duduk. Contohnya, semasa kupas bawang , better kupas bawang di bar counter atau di sink dari duduk di atas lantai. Di dapati dengan posisi berdiri, membantu membakar 1.5 kali ganda lebih kalori dari posisi duduk.

3. Mulakan dengan buat Blog tentang perjalanan anda untuk mengurangkan berat badan. Publish to public! Anda akan memotivasikan diri anda sekaligus dapat memberi inspirasi kepada orang lain.


4. Beli baju baru.
Beli saiz yang kecil sedikit dari saiz anda sekarang.

5. Ubah Lifestyle anda untuk sampai bila-bila. Targetkan lifestyle yang lebih sihat . Bukan kurus untuk tempoh sesuatu masa sahaja kerana jika anda kembali kepada tabiat lama yang tidak sihat, kebarangkalian anda akan kembali gemuk adalah tinggi.

6. Plan exercise ! Banyak Workout plan yang FREE di Google & juga instagram. Beribu-ribu pelan untuk anda sesuaikan dengan lifestyle anda ( Samaada untuk ibu yang bekerja/SAHM )

7. Minum air 2-3 Liter sehari!
adakah anda tahu bahawa air menyingkirkan sistem dalaman anda & membersihkan seluruh sistem anda daripada toksin, sekaligus  mengurangkan keinginnan untuk makan? Minum segelas atau dua sebelum setiap waktu makan.

8.Floss For Dessert
Berus gigi selepas makan , anda akan dapati keinginan untuk makan lagi berkurang.

9. Ambil gambar "Sebelum".
Cuba ambil gambar full . Cubalah!
 March. Berat : 62.5Kg

June. Berat : 55Kg

November. Berat : 50.4Kg

*Harap dapat memberi inspirasi.... Saya start workout/exercise regularly 1.4.2014 until now.. 3 bulan pertama saya turun 9kg... Saya hanya workout berpandukan di youtube & ambil supplemen untuk menyusukan anak.


10. Air "Detox"
Boring dengan air kosong ? Well, cubalah buat air detox! sedap pun sedap. Kite paling suka air detox Lemon + daun mint + halia. Berpeluh gila badan!! Tak payah susah-suah beli sauna kat rumah..hehehe.. Jimat dan sihat naturally~



Harap dapat membantu!!
Mahukan konsultasi percuma ?
WhatsApp
013-2999408
Lydia Rahayu
(p/s: saya bukan fitness instructor, tetapi saya hanya share pengalaman mengurangkan berat badan sebanyak 12kg selama 3 bulan lebih melalui pengalaman sendiri dan ilmu yang di cedok dari GOOGLE)

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test