10 Perkara Yang Dilakukan Sebelum Masuk Tidur Bagi Ibu Bekerja



DEWASA ini, jika dilihat ramai golongan ibu khasnya merupakan tulang belakang dalam sesebuah syarikat dalam erti kata lain wanita bekerjaya.

Meskipun memegang gelaran wanita bekerjaya, ianya tidak menghalang seorang wanita itu untuk memastikan anak yang dikandung selama 9 bulan terabai begitu sahaja kerana sudah pasti, mereka akan memastikan anak-anak di jaga dengan cukup sempurna.

Usah terkejut jika ramai ibu-ibu bekerja sekarang semakin sedar tentang kebersihan di rumah sebenarnya membuatkan prestasi ibu-ibu bekerja meningkat. Hal ini kerana, rumah yang bersih dan rapi membuatkan mood penghuni rumahnya happy dan hygiene!

Sewaktu saya masih bekerja dahulu, ibu saya selalu pesan banyak perkara yang perlu di lakukan sebelum masuk tidur agar apabila bangun keesokan harinya, kita tidak akan moody melihat rumah yang berselerak dan berbau. Paling penting, kita tak stress bangun pagi sebelum pergi kerja.

Antara perkara-perkara yang saya lakukan sebelum masuk tidur pada hari bekerja adalah :




Selain daripada itu, perkara yang saya selalu buat untuk seminggu sekaligus adalah seperti :

1. Gosok baju kerja untuk diri sendiri dan suami untuk seminggu.
2. Sediakan rencah-rencah lauk untuk seminggu. Saya selalunya akan siang siap-siap sayur berdaun ( kangkung, bayam, sawi , dan sebagainya ).
3. Blend bawang merah , bawang putih & lada kering .
4. Siang ikan, potong2 daging, siang ayam . Semua bahan basah ini akan di masukkan dalam tupperware.
5. Power pumping sekerap mungkin pada hujung minggu untuk stok susu EBM .


Ok lah..
sebenarnya banyak lagi ..
Tapi itu sahaja yang terlintas di dalam kepala dan memang rutin harian sewaktu bekerja dulu .


lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test