Bagaimana mahu memilih Vitamin E melalui label?



 Cara memilih Vitamin E semulajadi :
1. Pilih Vitamin E dari sumber semulajadi. Supplemen Vitamin E semulajadi biasenya mempunyai  satu huruf 'd' yang kecil yang menunjukkan sumber semulajadi ( d-alfa-tocopherol). Jika ada satu huruf 'dl' atau 'l' yang kecil, ia menunjukkan vitamin E adalah dari sumber tiruan atau sumber kimia.

2. Cari perkataan 'mixed tocopherol' atau mixed tocopherol concentrate' dalam label. Ia menunjukkan campuran baik antara alfa-tocopherol dengan lain-lain tokopherol yang wujud dalam alam semulajadi.

3. Pilih Vitamin E yang mempunyai selenium. Kesan penyerapan Vitamin E dengan Selenium di dalam badan adalah lebih optimum.







Selain itu, Antara kelebihan Vitamin E adalah :

- Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan (vitamin awet muda).


· Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser.

 
· Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan.


· Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka.


· Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar.

· Vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual. 













Harga Retail : RM157.94

Harga Promosi : Beli 2 botol untuk harga RM157.94
Kuantiti : 120 tablet.
Penggunaan : 1 tablet satu hari. Tahan selama 4 bulan. 

Saya dah dapatkan 2 botol !  Sebab bulan ni memang harga vitamin E MENGANCAM~ Rugi sangat kalau tak beli. Share dengan kawan-kawan, beli satu, percuma satu. sape tak nak kan? Mana-mana yang bercadang untuk mendapatkan kulit cantik, untuk concieve baby dan kesihatan jantung, boleh hubungi saya melalui WhatssApp (Lydia Rahayu) 013-2999408. Saya akan bantu bagaimana cara untuk makan.


lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test