Mengapa perlu Vitamin Ketika Hamil ?





Walaupun anda makan makanan yang berkhasiat ketika hamil , mengapa anda perlu mengambil vitamin pranatal ( kehamilan)?

" Walaupun seorang wanita mengamalkan diet yang ' sempurna ' , ia adalah hampir mustahil untuk mendapatkan beberapa nutrien dalam jumlah yang diperlukan semasa kehamilan , seperti zat besi dan asid folik , " Bridget Swinney. 


Bagi wanita yang tidak makan semua sayur-sayuran , vitamin pranatal boleh di anggap sebagai " polisi insurans , " menyediakan nutrien yang hilang di dalam diet seharian.

Ibu hamil memerlukan lebih banyak zat besi kerana isipadu darah anda mengembang semasa mengandung . Zat Besi adalah komponen penting hemoglobin ( bahan yang membawa oksigen dalam darah anda) . Jika diet anda tidak mengandungi makanan yang kaya dengan zat besi yang cukup , seperti daging merah , kuning telur , dan sayur-sayuran berdaun gelap , badan anda akan menarik zat besi yang tersimpan di dalam sum-sum tulang . Ini boleh mengakibat menjadi anemia . Zat Besi adalah penting terutamanya semasa trimester terakhir kehamilan ,di mana keperluan bayi adalah yang paling optimum ( Roy Pitkin , MD, Committee on Nutritional Status During Pregnancy and Lactation) .


Zat yang diperlukan untuk ibu ketika mengandung:



Set Kehamilan SHAKLEE :


Waktu Pregnant anak sulung. 7 months



Berminat ??



Sila WhatssApp
Lydia Rahayu
013-2999408


Sumber : http://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/lifestyle-guide-11/prenatal-vitamins-explained

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test