Cara Untuk Kuruskan Paha

Well, Hari ni share pasal cara nak kuruskan paha... LEbih detail lagi, Cara nak TONE kan paha. Sebenarnya, kita tak bolehlah nak target nak kuruskan bahagian-bahagian tertentu anggota badan. Sebab, bile eksesais, semua badan bergerak sebenarnya. Jadi, Untuk Kuruskan paha, secara tak langsung korang juga akan kuruskan satu badan TERUS !!

Tips dari kite :

1. Jaga Pemakanan.
i) Untuk 3 bulan pertama, BUANG ROTI, SEGALA JENIS MEE, SEGALA MAKANAN BERASASKAN TEPUNG.
ii) Makan nasi segenggam. Sekali sehari.
iii) Pagi kena makan! Jangan tahan lapar. Kalau boleh, biar yang rebus-rebus/grill. Contoh, Telur rebus, salad, oat.
iv) Boleh pilih sama ada makan nasi tengahari malam atau malam. Tapi satu hari, satu genggam nasi/macaroni/spagetthi sahaja.
Contoh : 
Tengahari - Nasi segenggam, ikan keli bakar, sambal belacan, ulam
Malam - Ayam Grill + coleslaw/ Sup sayur + meat ball

2. EXERCISE !
i) Yang ini memang tak boleh tinggal. Nak Kuruskan paha tak ? Ha, nah... Ini Workout untuk KEcilkan Paha. Bukan setakat paha je mengecil, bontot pun FIRM tahu!!
Inilah yang kite prektis hari-hari. Ya, memang kite eksesais hari-hari. Inilah eksesais paling mudah. Sebab tak perlu lompat-lompat ;-) 


 10,000 steps a day will make a differerent to your body. Tak caye ? cubalah!


 Since running event kite dah nak dekat, memang kite akan jog 3-4 kali seminggu setiap pagi sebelum hantar anak ke sekolah. At least, 20 minit. Nak jaga performance.

 Basikal kite takde. Tapi kite pernah baca, berbasikal mampu kecilkan paha. Pernah sekali kite berbasikal kat FRIM. SATU FRIM kite pusing. Ade satu tempat berbukit tu, kite selamba je kayuh tak berhenti dengan bawak Anas sekali kat belakang. Kite percaya dan pernah baca, ini semua sebab selalu buat SQUAT ;-) . The power of SQUAT !

 Sambil-sambil tengok tv dengan anak-anak, rajin-rajinlah goyangkan kaki tu macam kat atas ni...





3) 3-4 Liter Air Sehari
STOP DULU MINUMAN MANIS/MAKANAN MANIS selama 3 bulan. Minum air kosong sahaja! Lagi bagus, minum air tak sejuk. Thats the best.


Kite dah cuba.. Memang menjadi... Saiz seluar jeans dari 32, sekarang dah saiz 26 !!!!




Set Kurus Shaklee:
 Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan.

Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting.

Mengapa?

Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan. tidak ketinggalan juga terhadap kandungan leusina dan zat-zat yang diperlukan oleh badan anda:


  1. Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut
  2. Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusina
  3. Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan
  4. Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang
  5.  Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  6. Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  7. Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  8. Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan..(soya bukan GMO)

 ** Bantu pecahkan lemak.

Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormone yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormone yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT ANDA AKAN BERASA LAPAR


Menurut satu kajian di the University of Navarra of Pamplona, Spain, Omega-3 Fatty Acids secara langsung dapat mengurangkan selera makan hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia. Ianya berkaitrapat dengan PENINGKATAN PARAS LEPTIN di dalam badan. 

Subjek kajian bagi satu kes kajian yang diterbitkan dalam “Appetite” tahun 2008 telah mengambil diet tinggi dengan Omega-3 Fatty Acids menunjukkan yang mereka kurang berasa lapar semasa dalam proses diet. Mengawal rasa lapar adalah salah satu kunci untuk berjaya dalam diet. 

Sumber : Livestrong

** Buang Toksik dalam badan


Berminat untuk dapatkan set kurus ?

WhatsApp

Lydia Rahayu
013-2999408

** FREE cOSULTATION. 

lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test