Mealshake-Tambah selera makan anak

Semalam kite  baru je dapat mealshake. Beli hari rabu, hari Jumaat da dapat.
Sebenarnya, dah dekat 3 bulan Adam xmakan nasi. Entah dari mana die dapat idea, die akan kemam sahaja nasi yang kite suap . paling lama, sejam. Pening kepala bile anak x nak makan ni...
So, kite nak try beli mealshake untuk naikkan selera makan die. Suprisingly, tadi pagi kite masak nasi goreng cina untuk die, dia makan! Syukur Alhamdulillah sangat sangat. Semoga berterusan lah hendaknya selera makan Adam ni.

Lagi satu , kawan-kawan kite suggestkan consume susu pediasure. Boleh naikkan selera makan . Tapi susu pediasure mahal sangat sampai Rm145 satu tin. Adam kalo stok susu, biasenya 1.3x4 kotak . Bayangkan kalo Rm146x4 = ?? Xke rm500++ ?
So, rasenya consume mealshake lagi jimat. Satu canister rm100. Tahan 3 bulan.

Petua orang zaman dulu pulak, dorang akan rebus batang pokok patawali and bagi anak minum. Memang kena paksa la . air rebus patawali tu sangat pahit tau. Dulu kite pernah kerja dan bergelumang dengam herbs manufacturing. Kirenya pernah terlibatlah extract herbs untuk di jadikan kapsul. Itu yang kite agak yakin dengan shaklee. Sebab prosesnya lebih kurang sama dan dijamin halal.
 Ini ler daun patawali. 
 *Semua orang kena rasa patawali mentah-mentah...Hahahaha... Herbs testing...


*Team mate mase kat tempat kerja lama . Site visit di Ethno Botani, FRIM.

Masa ni tengah pregnant 4 bulan.

Harga mealshake : Rm100.
Harga pos : rm10.

Tak salah nak cuba kan . bile dah beli, try consistently consume sampai habis. Kalo anak tak selera makan jugak, try cara lain. At least tak membazir kalo da habiskan. Lagipun mealshake ada 19 nutrient yang bagus untuk anak-anak.

Apa manfaat Mealshake yang lain?

1.Nutrisi Lengkap – Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lestin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.

2.Membekal nutrisi kepada Sel Tubuh – Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

3.Membantu Tumbesaran – mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

4.Anti-Oksida – Mengandungi Vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

5.Mengembalikan Seri Wajah – Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

6.Detoksifikasi – Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

7.Kelazatan Rasa Meal Shake Shaklee – Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan



Berminat?

Call / Wassap : Lydia 013 2999 408



lydia

Hiking, Photography and Travelling is my passion. Recently quit my job and now SAHM (Stay At Home Mom) while focusing to getting my normal body shape by consuming Shaklee product. Sama-samalah kita kurus dan sihat dengan Shaklee!!

No comments:

Post a Comment

test